
Incident
Är ni redo?
Förbered, planera och kommunicera strategi för åtgärder vid en incident. Det gör stor skillnad på utfallet.
Viktiga steg vid incidenter mot er IT-miljö
När en incident inträffar är det viktigt att strategi och plan är kommunicerad för att säkra att arbetet startar fortast möjligt. Här är viktiga steg att utgå ifrån när en incident inträffar:
Identifiera incidenten
Bedöm allvar & påverkan
Begränsa, förhindra och eliminera hotet
Återställa till normal drift
Utvärdera brister och förbättringsområden
Rapportera incidenten
Vi hjälper er!
Stöd i hantering
Vid en IT-incident kan PocketSafe ge ovärderligt stöd genom att agera som en pålitlig partner från början till slut.
Här kommer PocketSafe in med sin expertis och guidar er genom hela processen, steg för steg. Från initial incidenthantering till rapportering till myndigheter och slutligen återställning. Vi, hjälper er att ta de rätta besluten i varje kritiskt ögonblick.

Partner från början till slut.
Vi hjälper er genom hela processen.

Stöd dygnet runt!
Incident Response, eller incidenthantering på svenska, syftar till att identifiera, mildra och begränsa säkerhetsincidenter inom en organisation.
Stöd dygnet runt!
PocketSafe erbjuder dygnet runt-tillgång till erfarna specialister som säkerställer att varje aspekt av incidenten hanteras korrekt. Vi identifierar snabbt problemet, bedömer dess omfattning och arbetar för att minimera skador och återställa normal drift så snabbt som möjligt. Dessutom dokumenterar vi allt noggrant, så att ni har en solid grund för eventuell rapportering till tillsynsmyndigheter när incidenten är avslutad.
Så Hjälper vi Er
Som kund hos PocketSafe får du tillgång till all vår samlade kompetens inom informationssäkerhet. Vi hjälper er att komma igång och finns alltid tillgängliga när ni behöver hjälp.